Ett kristet land - där Buddha är populärare än Jesus.
Ofta ofta ser jag dessa Buddha-figurer i butiker och restauranger och de finns i många hem. Det har blivit till likt en guldkalv som man dyrkar och ber till, ett avguderi utan dess like även i Sverige. Kristna har dessa figurer hemma hos sig och köper i souvenirbutiker och ger bort till inte ont anande, som på det vis får hem en avgudabild som ställer till det i hem och var de än placeras. Det kan verka oskyldigt, men vi ska inte befatta oss med sådana avgudabilder eller figurer, utan vi ska ha Jesus som vår Herre, absolut inga guldkalvar.
Nu kan jag redan höra hur personen börjar fundera och tycker att Buddhism är väl vackert, rogivande och helt ok, liksom Yoga och att ligga på Yogamattor och syssla med kristaller och rökelse. Men det är inte oskyldigt, utan ett bortvändande från den enda sanna Herren och som är Jesus Kristus. Men givetvis så försvarar de som håller på med ockulta saker även detta och vill inte veta av Jesus, att Han är Herren. Djävulen gillar inte Jesus och ställer gärna fram en Buddhafigur i hem och hus och människor blir lurade att tro det är helt naturligt och ofarligt. Men var på er vakt för djävulen går omkring och bedrar, luras och ställer till det. Har man tagit hem det dåliga så kommer det genast fler andemakter av dålig sort när de ser att människor vacklar och tror på än det ena, än det andra.
Jesus är Herren. Buddha och diverse annat ockult är från en dålig plats!
Ja och kristna som följer i detta och tar hem sådana figurer, det är förstås för att satans onda andemakter har lurat dem till att ta hem dem i sina hem. Så får satan fritt rum i hemmen och på alla ställen där man placerar föremålen. Jag tänker på när nån en gång sa att satan kan ju inte vara i kyrkor eller församlingar. Det är inget som hindrar den onde från detta och när människor tar in Pride och samkönade äktenskap genom prästerna och tycker att det är ok med könsbyte så att en pojke ska bli en flicka och en flicka en pojke, då har man redan öppnat upp och omfamnat satan och hans anhang till onda andemakter. Likadant är det förstås med dessa Buddhafigurer, de har ondskan med in där de ställs upp. Men människor som själva ansatts gör sådär och man får be för befrielse och befalla det onda att lämna människors kroppar i Jesus Kristus namn. Jag ser ofta hur människor som är ansatt sitter som här på facebook och försvarar satans handlande och det beror ju på att de Är ansatta av ondskan. Det finns inget ställe där satan inte kan ta sig in om vi inte har satt på oss det andliga vapenrustningen och i Jesus Kristus namn fullständigt överlämnat oss åt Honom vår Herre Jesus Kristus. Det är svårt nog ändå, men vi har ett skydd när vi gör så, men om vi det minsta vacklar så är satan där och vill ta över.